Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Det med at gå ned i et fitnesscenter og træne blandt en masse andre svedige mennesker og vente på at de maskiner, man skal bruge, er ikke for alle. Nogle mennesker foretrækker at træne derhjemme med en måtte eller ude i haven.

Det kan man gøre på mange forskellige måder. Man kan bruge egen kropsvægt til at lave et hav af øvelser, eller man kan have håndvægte, kettle bells eller andre træningsredskaber til at træne med.

Du kan udfordre dig selv med udendørs træning

Specielt nu hvor vejret er begyndt at blive rigtig godt, så kan det være rart at træne uden døre, frem for at træne i en varm lejlighed. Med en slyngetræner kan man lave en hel masse forskellige øvelser og udfordre sig selv på en anderledes måde end det mere traditionelle vægttræning.

Ikke nok med at man kan ramme stort set alle muskelgrupper, så får man også brugt en masse energi, når man kombinerer sin slyngetræner med tyngdekraften, og derfor får muligheden for at få brugt sin fulde kropsvægt under træningen. Du vil kunne mærke en stor forskel, hvis du husker at gøre det regelmæssigt.

Det kræver ikke meget at træne med en slyngetræner

Noget af det bedste ved at bruge en slyngetræner til at træne med er, at det stort set ikke kræver noget. Man skal selvfølgelig have sin slyngetræner og så skal man bruge et ankepunkt. Det kan være en dør, en krog i loftet, en flagstang eller et træ; hvad end man nu lige har adgang til i hjemmet eller i haven.

Så det er i virkeligheden ikke ret meget, der skal til, før man kan komme i gang med at lave et hav af nye, udfordrende øvelser enten indendørs eller udendørs, alt efter hvad man er mest til og foretrækker.