Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til. Indlægget er derfor betalt - det samme gælder links.

Alle der arbejder en smule digitalt har nok prøvet at være med til et webinar før. Inden for de senere år er det da også mange der har benyttet muligheden. Der er dog ingen tvivl om at corona krisen, der efterhånden har stået på i et par måneder, har lært rigtig mange nye mennesker, om hvad det er, et webinar kan. Mennekser der ellers aldrig havde troet at de skulle deltage i den nymodens slags.

Pludselig ser man en lang række virksomheder holde det ene webinar efter det andet. Det er ikke længere noget der er forbeholdt firstmovers og digital virksomheder. Nu er det alt fra a-kasser og banker til webshops og frisører der afholder webinarer. Det er derfor bestemt også meget tænkeligt, at vi kommer til at se mange flere af disse ting i fremtiden, da mange har fået øjnene op for, at det faktisk er ret smart, at man ikke behøver bruge en masse spildtid i transport, men i stedet blot kan sætte sig foran en skærm, og så er man klar.

Der er også mange virksomheder, der har findet ud af af webinarer, er en rigtig god måde at markedsføre sig selv på. De er på mange måder blevet det nye inden for video. Så hvor før mange brugte youtube og lignende, er Zoom og Google Meet pludselig blevet noget, som mange kender til.

Hvor digital er fremtiden?

Fremtiden er som bekendt det sværeste at spå om, men der er meget der tyder på, at hvis der er noget godt corona har bragt med sig, så er det at vi lærer at bliver mere digitale.

Der er derfor også en rigtig god sandsynlighed for, at vi i fremtiden kommer til at se flere webinarer, flere zoom møder, flere skype konferenceopkald. Måske kan det endda hjælpe miljøet lidt, at vi ikke rejser rundt til helt så mange møder som tidligere.